Kerja Baru??

Ohh..sudah tiba masanye~ hahaha sekarang ni aku dah hampir nk pindah ke tmpat kerja baru...area KL la jugak tpnye..sebelah je ngan Sogo..haha hari2 la aku shopping kat situ gamak..

So far, kompeni ni je yg betul2 dah confirm tuk amik aku...Celcom? haha xde feedback lagi...jgn aku dah masuk opis baru nak offer sudah la...dah terlewat la jawabnye..

Hari tu aku dah pegi Maju Holdings ni nye opis..tingkat 25..pagi2 bgn lewat..amik cuti la katakan..haha. Lepas dah siap2 aku terus la bw kete aku yg roadtax dah mampus tu nak ke Stesen LRT Sungai Besi...xbrani aku nak bw jauh2..kene saman kang aku gak sakit..

Sambil memakai tali leher berwarna itam aku pun berjalan menuju ke Stesen LRT sg Besi dengan penuh gaya seorang executive muda...haha tp parking bukan berbayar punye la..park depan warung2 seberang stesen tu je.

Tgh2 tggu tu aku pun kuarkan la E63 aku tuk surf internet haha, terasa betul2 mcm executive muda yg berjaya plak..galas plak beg laptop yg kemas lagi bergaya..kompem org igt aku CEO kompeni mane2 ntah..

Turun2 kat Stesen Bandaraya aku terus masuk Sogo yg masa tu baru je bukak..hahaha rata2 aku tgk ramai plak org kat situ..ushar2 beg tangan..dalam hati aku terpk.."xkeje ke ape makcik2 nih?" haha waktu tu pukul 10.45pagi camtu..

Smpai2 je Maju Tower aku terus naik tingkat 25..sekali xbole masuk sbb xde pas..aku pun call la Maju Holdings ni punye receptionist..lepas tu ade la org buka kan pintu tuk aku..aku pun masuk la..Kak Atie nama akak yg bukak pintu tu..rupanya aku akan ganti akak ni nnt..sbb die nak brenti keje lepas 30hb..dah puas keje katanye.."ramah gak akak ni.." dlm hati aku...

Tggu2 punye tunggu last2 ade seorang cine tegur aku "Hi, Hirwan!" aku pun "Hi!" je la balik..haha mane plak die tau nama aku..lepas abis je die sembang2 ngan sape2 kat depan tu die dtg kat tempat aku duduk.."Hello, i would like to introduce myself to you, my name is Micheal..you can call me Mike..im the one that hiring you with Maju Holdings..welcome!" hahah rupanya die ni yg amik aku keje...

"Alrite, its going to be a while, later i want to talk to you..youll be here for the whole day am i right?" aku ckp "yes, i think so.." haha mane le aku tau..yg aku tau HR die suh dtg amik offer letter..xde plak suh stay smpai petang..hahaha

Xlama pastu Mr Mike panggil aku masuk opis die..rupanya die Head of Orenda..Maju Holdings nye subsidiary's company for IT projects. Haha ramah gak boss aku nih..bukan men berkate2..sambil2 aku mencelah la..

Dah agak lama melepak tetibe dtg sorang mamat india ni, rupanya die consultant dari india utk project terminal bas tasik selatan. "Its guuttho see you!~" (pelat india la kan)  baik gak die ni...

Lepas meeting aku pun lepak2 ngan kak atie tu plak tanya pasal Maju Holdings ni..die dah keje 9 tahun beb! lama wooo..die kata mmg ok keje kat sini..so xde masalah sgt..boss pun sgt ok kate die..haha lama gak lepak2..abis aku tnya dari pasal opis smpai ke tempat makan sedap kat mane pun aku tanye..

Tup tap tup tap dah pukul 1 tgh hari..ngelupur kak Atie nak kuar lunch.."Kuar lunch kene awal, balik lewat xpe" haha tu la kate die..lepas tu aku turn sekali ngan kak Atie ni..smpai tgkat G aku ronda2 la kat Maju Junction Mall tu kejap, kak Atie terus gi Sogo..makan kat fudcourt tu agaknye..

Dah lama pastu aku pun gi Sogo makan sane...sbb kekasih aku ckp nasi ayam kat atas tu sedap.hahaha mmg ok pun nasi ayam nye..igt lepas makan nak singgah lagi Maju, tp bila naik atas 2.30ptg xde plak org kat situ..aha agak2 dlm 15min tggu xde org, aku pun chow turun balik..

Tu jela kisah aku gi sane, kepada kak Atie, slamat berkenalan n semoga berjaya dlm idup lepas ni k? haha ramah betul org nye..i will continue your work with all my best! xsempat nak kenal lama2..sehari kenal je la...hahaha

0 comments:

Post a Comment

Greeting Ma Frens!!

Blog ni tempat aku nak share2 mende ngan korang...kalau sudi tu baca la..kalau x sudi tu tgk je la...haha..

Yang mane baik jadikan teladan, yg mane buruk kite elakkan..yg baik dtg daripada Allah, yg buruk datang dari aku sendiri..

About Me

My photo
If you want to know...just ask...if you don't want to know...just pretend that you know...if you want to ask...say it...if you want to make assumption...go on with it..