Ape yang kite fikirkan? What do you think?

Kadang2 kite akan memikirkan sesuatu..selalu nya bende yang kite akan fikirkan ni mmg bende yang paling rumit sekali utk difikirkan...kalau fikir pun boleh membuatkan kita rasa mcm nak pecah kepala...sebab tu, kadang2 kite boleh tanya plak ngan org lain pasal masalah tu..


Tapi, byk sgt input dari org lain pun satu masalah jugak...kenape? sbb kadang2 keputusan yang kite nak buat dah mula disebabkan pengaruh dari org lain...sbbnya? kita tidak lagi memikirkan penyelesaian berdasarkan diri sendiri...nnt siapa yg tak puas hati? dah tentu2 diri sendiri..bukan lah salah utk bertanya...tetapi bertempatlah bila bertanya...

Pendapat org lain pun ade juga yg betul...ade juga yg mmg terbaik...tapi kite mesti tau ape yg kite nak, ape yg kite rasa terbaek untuk kite..bukan kerana mengikut ckp org semata2...

Pengalaman aku, aku pernah alami situasi mcm ni...ramai org dah aku bertanya..ape harus aku buat dlm keadaan itu dan ini...pernah juga aku tanya je pendapat, tp sepatah haram pun aku xikut..sbb ape? sbb aku fikirkan ape yg terbaik utk diri aku...bila kita dah sayang akan sesuatu, buatlah mcm mane pun, buruk mana sekali pun, tetap kite terima...tp akhirnya aku terpaksa akur...setelah 4 tahun...segalanya tetap berakhir...pengakhiran dari diriku sendiri..aku yg nak jadi mcm ni...

Sekurang2 nya, bila kita buat keputusan sbb diri sendiri...buruk mcm mana pun consequences nye, kite tau ini yg mmg kite mahukan...jadi, kite kene bersedia dan terime segalanya..

2 comments:

None September 7, 2009 at 11:17 PM  

Ikut kata hati serta akal..

Tapi bila dah sayang memang x boleh buat apa kan? Orang nasihat macam mana pun kita tak layan.

Apa-apa orang cakap kita evaluate sendiri mana yang bagus mana yang tak bagus.

ok, darling?

Hirwan Dzahiruddin September 8, 2009 at 9:08 AM  

Haha itu yg terbaek..

Kata org jadikan panduan..
Kata hati jadikan pilihan..

hahahah

Post a Comment

Greeting Ma Frens!!

Blog ni tempat aku nak share2 mende ngan korang...kalau sudi tu baca la..kalau x sudi tu tgk je la...haha..

Yang mane baik jadikan teladan, yg mane buruk kite elakkan..yg baik dtg daripada Allah, yg buruk datang dari aku sendiri..

About Me

My photo
If you want to know...just ask...if you don't want to know...just pretend that you know...if you want to ask...say it...if you want to make assumption...go on with it..