Ketenangan Jiwa ke Belaian Jiwa?

Sehingga ke hari ni, aku dah dpt ketenangan jiwa yg aku inginkan...jiwa aku sgt tenang sekarang..aku bebas nak berkawan ngan sape2...aku bebas nak buat ape saje...aku bebas nak pegi mane saje...tp xde la ke tempat yg xelok kan?

Tapi kadang2 ketenangan jiwa aku ni leh gak ilang...mula la rasa nak emo lebih2...mula la rasa nak memberontak...sbb tu aku akan gi cari ketenangan...mcm mane nak cari...pi duk sorang2 kat satu tempat...pehtu fikir ape yg aku dah buat...ape aku tgh buat...ape yg aku akan buat....
Nak cari ketenangan mmg la senang kan? Sume org pun ade cara sendiri...pegi karok ke? pegi shopping ke? pegi men golf ke ape ke...tp belaian jiwa ni...mcm mane? Masih la belum jumpa...mungkin dah tersentuh dulu...tapi terpaksa lepaskan...sebabnye? sbb bila aku jmpa Belaian Jiwa aku terpaksa buang Ketenangan Jiwa aku...mcm mane nak tenang lah kan? Mmg kompem la xboleh..hahaha

Cume aku masih tertanya2 mane yg aku perlukan...Ketenangan Jiwa ataupun Belaian Jiwa..Mungkin..dua2 pun boleh..hahah kalau kite pandai memilih...hahahaha

4 comments:

Mr Reqqy September 12, 2009 at 1:02 PM  

1st of all, lawa gak tempat dalam gamba tu.. kat ane ek? Teringat time aku pg pulau kat sabah dulu.. mmg ketenangan jiwa dpt dirasai. =)

2ndly, ok ko tanya ko nk ketengangan jiwa dan belaian jiwa? Ape kata pilih dua2 skali. Pasal bg aku ar belaian jiwa definately perlu ade bro.. baru idup xkesepian. Ketengangan jiwa.. the most magnificent thing to have, kadang2 rasa tanpa belaian jiwa pun boleh survive..BUT dia dtg dgn combo pure sadness + loneliness.

In fact, people's are watching you bro, some of them know how you feel.. and some of them might probably adore you, who might know later on somebody pasti punyalah datang dlm idup ko bro. Byk sgt pun xleh so kene ade 1 je yg paling special diantara special OK.. hahaha. BUT when it comes, ade combo mcm2 lagi dtg macam main Tekken.. Tapi ni dari segi trouble, conflict, honesty, trust and mcm2 lg sampai ketengangan jiwa rasa xdpt achieve btol? Eh tp salah tu.. kalo btollah orgnya, maka dapatla jugak ketenangan.. Ac2ly the way to solve it, xyah amek dua2 buat bodo je.. atau amek dua2 skali okey..

So what I can say, decide whats best for you.. somehow, even we decided about it wisely pun.. the result can come out jadi mcm2, kdg2 happy ending.. kdg2 sad ending.. kdg2 xde ending. =P


Aku,
Mr Reqqy lah.

Hirwan Dzahiruddin September 14, 2009 at 11:03 AM  

Haha panjang lebar komen ko..tq Tareq.
I hope you were right..in fact some of statement there was actually right! seriously!~ hahaha

Ketenangan jiwa aku dah dpt Tareq, cume belaian jiwa ni yg payah skit...sgt la payah nye..maybe i've found someone..mmg terbelai jiwa, tp aku rasa situasi nye x membenarkan..

Mcm ko kate, "decide whats best for you"..aku pun tgah mengaturcara idup gak ni sbnarnya..tgk je la result nye mcm mane..hahhaa

None September 14, 2009 at 10:48 PM  

Abang, kalau abang dah jumpe seseorang tu kenapa abang tak lamar dia jadi teman hidup abang? Is it hard for you to confess to her?

Hirwan Dzahiruddin September 15, 2009 at 9:11 AM  

Adik, nak lamar org pun kena la bertempat...mane bole men sebat..ok? hahahha

Post a Comment

Greeting Ma Frens!!

Blog ni tempat aku nak share2 mende ngan korang...kalau sudi tu baca la..kalau x sudi tu tgk je la...haha..

Yang mane baik jadikan teladan, yg mane buruk kite elakkan..yg baik dtg daripada Allah, yg buruk datang dari aku sendiri..

About Me

My photo
If you want to know...just ask...if you don't want to know...just pretend that you know...if you want to ask...say it...if you want to make assumption...go on with it..